16 września 2016 | Gry, Książki, Premiera | 0 comments | Autor: Mateusz Kopacz
Pod koniec sierpnia firma JWA S.A. opublikowała anglojęzyczną grę paragrafową Lost in Innsmouth będącą tłumaczeniem największej polskiej interaktywnej powieści grozy. Zaginiony, bo tak brzmi oryginalny tytuł, to horror, którego fabuła rozgrywa się 30 lat po wydarzeniach opisywanych przez Howarda Phillipsa Lovecrafta w Widmie nad Innsmouth.
To pierwszy przypadek przełożenia polskiego utworu interaktywnego na język obcy.
Lata 60. XX wieku
USA, wschodnie wybrzeże
40 lat po opisanym przez Lovecrafta desancie na InnsmouthNazywasz się Jordan Allan, jesteś Afroamerykaninem i wiosną tego roku skończyłeś 44 lata. Pomimo niełatwego życia udało Ci się założyć rodzinę, byliście szczęśliwi… do czasu. Twoja córka Lilia wyznała Ci, że jest w ciąży z człowiekiem, którego nie znasz. Z jej słów wynika, że to biały student który zrobił to, na co miał ochotę i… zaginął. Postanawiasz go odnaleźć za wszelką cenę. Ostatnio widziano go w małym, zrujnowanym rybackim miasteczku… Nazywa się Innsmouth.
Gdybyś tylko wiedział, jakie bluźniercze zło czyha w jego ruinach..
Gra paragrafowa to forma rozrywki łączą w sobie grę i doznania literackie. Za jej pośrednictwem czytelnik wciela się w głównego bohatera i bezpośrednio podejmuje decyzje o jego poczynaniach. Lost in Innsmouth nie ma jednego zakończenia, a każda rozgrywka może znacząco różnić się poprzedniej.