Wydane w Polsce

(alfabetycznie)


Auztralia – gra strategiczna z mocnymi wątkami ekonomicznymi oraz przygodowo-eksploracyjnymi, przeznaczona dla od jednej do czterech osób. Akcja gry osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości lat trzydziestych XX wieku, kiedy to władzę nad światem przejęli Wielcy Przedwieczni. STRONA WYDAWCY.


Eldritch Horror: Przedwieczna groza – kooperacyjna gra planszowa dla 1 do 8 graczy. W Przedwiecznej grozie gracze wcielają się w rolę badaczy starających się uratować świat przed przebudzeniem Przedwiecznej Istoty, która pragnie spustoszyć Ziemię. Aby to osiągnąć, będą podróżować po świecie, walczyć z monstrami, zamykać bramy do innych światów oraz starać się nie popaść w obłęd. Gra jest inspirowana Horrorem w Arkham (patrz niżej). STRONA WYDAWCY.

Duże rozszerzenia po polsku:

  • Pod piramidami – wprowadza nową planszę, Egipt, nowych badaczy, Przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Góry Szaleństwa – wprowadza nową planszę, Antarktydę, nowych badaczy, Przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Krainy Snów – wprowadza nową planszę, Krainy Snów, nowych badaczy, przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Maski Nyarlathotepa – duże rozszerzenie, wprowadza aspekty Osobistych Historii dla każdej z postaci, nowych badaczy, Przedwiecznych, szereg nowych kart oraz nowy tryb rozgrywki, kampanię. STRONA WYDAWCY.

Małe rozszerzenia po polsku:

  • Zaginiona wiedza – wprowadza nowego Przedwiecznego, ojca węży Yiga, oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Tajemnicze ruiny – wprowadza nowego Przedwiecznego, Syzygium, nowych badaczy oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Widma Carcosy – wprowadza nowego Przedwiecznego Hastura, nowych badaczy oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Miasta w gruzach – wprowadza nowego Przedwiecznego Shudde M’ella, nowych badaczy oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.

Horror w Arkham – kooperacyjna gra planszowa dla 1 do 8 graczy. W Horrorze w Arkham gracze wcielający się w rolę badaczy starają się uchronić miasteczko Arkham przed nadejściem Wielkiego Przedwiecznego. Miasto nękane jest przez potwory wychodzące z międzywymiarowych portali, a także przez tajemnicze omeny związane z budzeniem  się pradawnego zła. Abu uratować miasteczko i jego mieszkańców gracze będą musieli zamykać portale, aby raz na zawsze zapieczętować przejście do naszego świata. STRONA WYDAWCY, NASZA RECENZJA.

Po polsku ukazała się także III edycja gry, która wprowadza wiele nowych rozwiązań – STRONA WYDAWCY.

Duże rozszerzenia po polsku:

  • Mgły nad Kingsport – wprowadza nową planszę, miasteczko Kingsport, nowych badaczy, Przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Widmo nad Innsmouth – wprowadza nową planszę, miasteczko Innsmouth, nowych badaczy, Przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Koszmar z Dunwich – wprowadza nową planszę, miasteczko Dunwich, nowych badaczy, przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Uniwersytet Miskatonic – zawiera dodatkowe elementy do wszystkich dodatków Horroru w Arkham. Gracze korzystający z rozszerzeń Klątwa Czarnego Faraona (edycja poprawiona), Koszmar z Dunwich, Król w ŻółciMgły nad Kingsport, Czarna Koza z Lasów, Widmo nad Innsmouth lub Czyhający w progu znajdą tutaj ogromną liczbę nowych komponentów. STRONA WYDAWCY.

Małe rozszerzenia po polsku:

  • Czyhający w progu – wprowadza nowego Herolda, nowe żetony bram oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Czarna Koza z Lasu – wprowadza nowego Herolda oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Klątwa Czarnego Faraona – wprowadza szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. Ukazała się wersja poprawiona pierwotnego wydania tego rozszerzenia. STRONA WYDAWCY.
  • Król w Żółci – wprowadza nowego Herolda oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.

Horror w Arkham: ostatnia godzinakooperacyjna gra planszowa, w której 1 do 4 badaczy stawia czoła hordzie potworów, próbując odwrócić straszliwy rytuał przywołujący Przedwiecznego. Aby tego dokonać, muszą znaleźć odpowiednie składniki do rytuału, analizując wskazówki pozostawione przez nikczemne hordy kultystów. Rytuał już się rozpoczął, a dzielni badacze mają tylko godzinę na zatrzymanie go. STRONA WYDAWCY.


Kingsport festiwal – gra dla 3 do 5 graczy (można też z powodzeniem grać w 2 osoby). Akcja gry dzieje się w tytułowym miasteczku Kingsport, a każdy z graczy wciela się w rolę kultysty, którzy walczą o wpływy w mieście oraz przyzywają potężnych Przedwiecznych. Żeby nie było zbyt łatwo, gracze co jakiś czas atakowani są przez badaczy chcących im przeszkodzić w bluźnierczych rytuałach. STRONA WYDAWCY.

Małe rozszerzenia po polsku:

  • Ci, którzy zamawiali grę przed premierą w 2015 roku, otrzymywali dodatek Przerażający Staruch:


Pandemic: czas Cthulhu – kooperacyjna gra planszowa dla 2 do 4 osób. Gracze przemierzają najsłynniejsze miasta znane z opowiadań Lovecrafta, wcielając się w role badaczy. Ich celem jest walka z kultystami oraz zamknięcie czterech bram, nim obudzi się ostatni z Przedwiecznych. STRONA WYDAWCY.


Posiadłość szaleństwa: pierwsza edycja

Posiadłość szaleństwa – kooperacyjna gra planszowa dla 2 do 5 graczy. W Posiadłości Szaleństwa jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika Tajemnic, który broni mrocznych tajemnic posiadłości, a jego celem jest pomoc mrocznym siłom, natomiast reszta graczy staje się badaczami, którzy chcą rozwikłać zagadki tajemniczego domostwa i ujść z życiem. Gra posiada szereg scenariuszy, z których każdy można rozegrać na kilka sposób. Poszczególne scenariusze oferują inne wyzwania, inne ułożenie kafelków z których zbudowana jest posiadłość oraz inne tajemnice do rozwikłania. O GRZE U NAS, STRONA WYDAWCY. Obecnie rozwijana i rozszerzana jest druga edycja (patrz niżej). Można dokonać konwersji na drugą edycji dzięki pakietowi konwertującemu (więcej szczegółów u wydawcy).

Dodatki po polsku:

  • Zakazana alchemia – wprowadza 3 nowe scenariusze, nowych badaczy, nowe figurki potworów, nowe kafelki posiadłości, nowy rodzaj łamigłówki oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Zew dziczy – znacznie urozmaica grę Strażnika Tajemnic, dodaje nowe kafelki posiadłości, nowe scenariusze, nowych badaczy, figurki potworów oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.

Dodatkowe scenariusze po polsku (każdy minidodatek zawiera jeden scenariusz oraz karty niezbędne do jego rozegrania):



Posiadłość szaleństwa (druga edycja) – kooperacyjna gra planszowa dla 1 do 5 graczy. W drugiej edycji Posiadłości szaleństwa rola Strażnika Tajemnic została zastąpiona aplikacją, którą można pobrać za pośrednictwem platformy Steam bądź na urządzenie mobilne (aplikacja jest darmowa, aczkolwiek istnieje możliwość dokupienia dodatkowych scenariuszy). W grze gracze wcielają się w badaczy, którzy muszą rozwikłać tajemnice mrocznych domostw i ich właścicieli, nim będzie za późno i przedwieczne zło wydostanie się na zewnątrz. Gra oferuje szereg scenariuszy, które sterowane są za pomocą aplikacji. Posiadacze poprzedniej edycji mogą połączyć obie gry za pomocą zestawu konwertującego znajdującego się w drugiej edycji PosiadłościSTRONA WYDAWCY.

Dodatki po polsku:

  • Za progiem – wprowadza nowe scenariusze, nowe kafelki mapy, nowych badaczy, nowego potwora oraz nowe karty urozmaicające rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Ulice Arkham – wprowadza nowe scenariusze, nowe kafelki mapy, nowych badaczy, oraz nowe karty urozmaicające rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Świątynia Świtu – dwa nowe scenariusze, nowi badacze, zaklęcia i przedmioty, a także nowe, bezcielesne zagrożenie – upiory. STRONA WYDAWCY.
  • Przerażające podróże – trzy nowe scenariusze (jeden na pokładzie sterowca, drugi w jadącym pociągu, a trzeci na pokładzie statku morskiego), nowy rodzaj kart, karty tożsamości, nowy rodzaj łamigłówki oraz nowy rodzaj terenu – woda/szczelina. Dodatkowo nowi badacze, potwory oraz kafelki. STRONA WYDAWCY.

Potwory w Tokio. Nowy potwór: Cthulhu – dodatek do gier Potwory w Tokio i Potwory w Nowym Jorku. Wprowadza nowe budynki oraz wyznawców Cthulhu, których można zdobyć w trakcie gry i wykorzystać na różne szalone sposoby. STRONA WYDAWCY.


Studium w szmaragdzie – gra dla 2 do 5 osób, która jest połączeniem gier typu deck building z grami typu ukrytych tożsamości. Każdy z graczy wciela się w tajemnicy przed innymi w przedstawiciela jednej z dwóch frakcji. Lojaliści służą Wielkim Przedwiecznym, natomiast Restauracjoniści chcą obalić rządy tych ostatnich. Rozgrywka pełna jest nieufności i podejrzeń. Gracze muszą ostrożnie wykonywać swoje ruchy, aby zbyt wcześnie nie zdradzić tożsamości, a jednocześnie zdobywać punkty dla swojej frakcji. STRONA WYDAWCY, NASZA RECENZJA.


Teomachia: Mity Cthulhu – projekt crowdfundingowy, który miał na celu publikację dodatku do gry planszowo-karcianej Teomachia. STRONA PROJEKTU.


Znak Starszych Bogów – kooperacyjna gra kościana dla 1 do 8 graczy. Gracze wcielają się w rolę badaczy próbujących nie dopuścić do przebudzenia się Wielkiego Przedwiecznego. Miejscem walki badaczy jest muzeum w Arkham. Gracze będą musieli stawić czoła niebezpiecznym wyzwaniom, aby zdobyć tytułowy Znak  Starszych Bogów i raz na zawsze wygnać Przedwiecznego. STRONA WYDAWCY, NASZA RECENZJA.

Duże rozszerzenia po polsku:

  • Nieznane siły – zawiera nowe kości, nowych badaczy, Przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCYNASZA RECENZJA.
  • Bramy Arkham – zawiera nowych badaczy, Przedwiecznych oraz szereg nowych kart urozmaicających rozgrywkę. STRONA WYDAWCY.
  • Omeny lodu – przenosi graczy z muzeum do skutej lodem Alaski. Dodatek ten całkowicie zmienia rozgrywkę Znaku Starszych Bogów, wprowadza nowe zasady oraz wiele nowych kart. STRONA WYDAWCY.
  • Omeny głębin – przenosi badaczy na Ocean Spokojny, gdzie będą musieli odnaleźć fragmenty zniszczonego amuletu, który otworzy bramy do podwodnego miasta R’lyeh. Dodatek ten całkowicie zmienia grę w Znak Starszych Bogów, wprowadza nowe zasady oraz wiele nowych kart. STRONA WYDAWCY.

Małe rozszerzenia po polsku:

  • Śmiertelne konsekwencje – wprowadza 50 dodatkowych kart: Fobii, Epitafiów i Epickiej bitwy. Można je włączyć do podstawowej gry, jak i każdego rozszerzenia. STRONA WYDAWCY.

Po angielsku

(alfabetycznie)