Studium w szmaragdzie – konkurs!

21 października 2015 | Gry, Konkurs, Patronat, Studium w szmaragdzie | 0 comments | Autor:

studium_w_szmaragdzie_2
Październik obrodził nam w konkursy i bardzo dobrze się składa, gdyż w listopadzie będziemy obchodzić piątą rocznicę działania serwisu! Chcielibyśmy kontynuować rozdawanie prezentów i tym razem padło na objętą naszym patronatem grę planszową Studium w szmaragdzie. Oparta została na opowiadaniu Neila Gaimana pod tym samym tytułem (znaleźć je można m.in. w wydanym we wrześniu wznowieniu zbioru Rzeczy ulotne), które łączy światy Sherlocka Holmesa oraz mitów Cthulhu. Grę na nasz rynek wprowadziło wydawnictwo PHALANX. Więcej szczegółów o grze można znaleźć TUTAJ.

My natomiast każdemu, kto chciałby spróbować ją wygrać, proponujemy nietypową zabawę. Być może ją znacie: chodzi o znalezienie „liczby Bacona” łączącej H. P. Lovecrafta oraz Neila Gaimana. Opis czym jest liczba Bacona (w naszym przypadku liczba Lovecrafta) znaleźć można na Wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Bacona. Dwie uwagi: jako że H. P. Lovecraft nie zagrał w żadnym filmie we własnej osobie, chodzi nam właściwie o odnalezienie połączenia między Neilem Gaimanem a którymś ze znajomych Lovecrafta mającym na koncie epizod filmowy (my znaleźliśmy na szybko dwóch takich ludzi, niewykluczone, że jest ich więcej); ponadto nie musi to być najkrótsza ścieżka. Przyznajemy, to ciężki orzech do zgryzienia, ale nie ukrywajmy – w internecie istnieje wyszukiwarka ścieżek Bacona, więc problem sprowadza się do odszukania właściwej osoby wśród znajomych Lovecrafta.

Odpowiedzi wskazujące co najmniej jednego znajomego Lovecrafta, którego można połączyć ścieżką do Neila Gaimana, prosimy wysyłać na adres konkurs@hplovecraft.pl z tytułem maila: „STUDIUM W SZMARAGDZIE – KONKURS” do 28 października włącznie. Nie trzeba podawać samej ścieżki, chyba że ktoś podejmie wyzwanie i spróbuje ją odnaleźć samodzielnie, bez pomocy algorytmów – wówczas chętnie poznamy wyniki (choć nie zwiększy to szans na wygraną). Nam się udało zrobić to „ręcznie”, nie była to co prawda krótka ścieżka, ale zawsze. Gra powędruje do osoby wybranej losowo spośród tych, co poprawnie wskażą co najmniej jednego z właściwych znajomych HPL-a. Powodzenia!